Rozkład dnia
6:30-8:00 – Schodzenie się dzieci. Indywidualne rozmowy z dziećmi. Zabawy stolikowe, dydaktyczne, konstrukcyjne, tematyczne. Indywidualna praca z dzieckiem.
8:00-8:30 – Zabawy dowolne według potrzeb i pomysłów dzieci. Poranna gimnastyka, zabawy ruchowe. Prace porządkowe w sali. Zabiegi higieniczne związane z przygotowaniem do śniadania.
8:30-9:00 – Śniadanie – doskonalenie umiejętności samodzielnego i estetycznego spożywania posiłków. Uświadamianie dzieciom wartości zdrowego odżywiania.
9:00-9:45 – Realizacja zadań edukacyjnych poprzez zajęcia z całą grupą według planów miesięcznych, zgodnie z realizacją Podstawy Programowej Wychowania Przedszkolnego. Kształtowanie właściwej postawy społecznej w czasie zajęć i zabaw, stwarzanie sytuacji sprzyjających podejmowaniu inicjatywy przez dzieci. Zabawy integrujące grupę. Działania plastyczno – konstrukcyjne. Ćwiczenia ogólnorozwojowe doskonalące percepcję słuchową i wzrokową oraz grafomotorykę. Zajęcia umuzykalniające, sprawnościowe i dodatkowe.
9:45 – 10:45 – Zabawy dowolne według potrzeb dzieci.
10:45 – 11:45 – Organizacja zajęć na świeżym powietrzu – gry, zabawy ruchowe, zajęcia przyrodnicze, wycieczki i spacery, zabawy tropiące.
11:45-12:00 – Przygotowanie do obiadu. Czynności porządkowo-higieniczne.
12:00- 12:30 – Obiad – kształtowanie umiejętności kulturalnego spożywania posiłków.
12:30- 14:00 – Odpoczynek poobiedni dzieci 3 i 4-letnich.
12:30-14:00 – Dzieci starsze (5 i 6-latki) – zabawy dowolne w sali lub na powietrzu, spacery, zabawy wspomagające, ćwiczenia indywidualne z dziećmi dostosowane do ich możliwości. Ćwiczenia utrwalające wiadomości z zajęć edukacyjnych. Dowolna działalność dzieci, zabawy spontaniczne w kącikach zainteresowań. Zajęcia o charakterze edukacyjno – wyrównawczym, wspieranie rozwoju dzieci poprzez: zabawy dydaktyczne, ćwiczenia mowy, artykulacyjne, oddechowe, itp., zabawy ruchowe, zabawy konstrukcyjne, zabawy rozwijające percepcję wzrokową, słuchową, zabawy kołowe, rysowanie.
14:00-14:15 -Czynności samoobsługowe i porządkowe przygotowujące do posiłku.
14:15-14:30 – Podwieczorek
14:30:16:30 – Wspomaganie indywidualnego rozwoju dziecka poprzez dostarczanie różnorodnych bodźców podnoszących jego kompetencje i umiejętności. Zabawy i zajęcia ruchowo-rytmiczne – rozwijanie poczucia rytmu, pamięci i słuchu muzycznego. Zabawy dowolne w kącikach zainteresowań, gry i zabawy zbiorowe w małych zespołach lub indywidualne. Zabawy w ogrodzie.
* Poszczególne godziny ramowego rozkładu dnia mogą ulec zmianie w zależności od potrzeb i sytuacji.
* Zmiany w okresie zimowym: sporty zimowe, zabawy na śniegu, dokarmianie i obserwacja ptaków, doświadczenia ze śniegiem i lodem.