Dla Rodziców
ROK SZKOLNY 2021/2022
DNI ADAPTACYJNE
Drodzy Rodzice,
Zapraszamy dzieci nowo przyjęte do przedszkola razem z jednym Rodzicem/Opiekunem (ograniczenie liczby osób ze względu na epidemię) na dwugodzinne spotkania adaptacyjne według następującego porządku:
-
Dzieci według listy od numeru 1 – 12 – 25 sierpnia o godz. 9.00 – 11.00
-
Dzieci od numeru 13 do końca – 26 sierpnia o godz. 9.00 – 11.00
ZEBRANIE Z RODZICAMI DZIECI PRZEDSZKOLNYCH:
Drodzy Rodzice,
Serdecznie zapraszamy na spotkanie organizacyjne z Panią Dyrektor
i Wychowawcami grup, które odbędzie się 30 sierpnia o godz. 17.00.
Zapraszamy:)
Powrót do przedszkola po zawieszeniu zajęć: tutaj
______________________________________________________________
Informacje na temat harmonogramu rozpoczęcia roku szkolnego i wstępnych zasad bezpieczeństwa w nowym roku szkolnym: tutaj
______________________________________________________________
Informacje na temat dni adaptacyjnych w przedszkolu: tutaj
Informacje na temat pracy przedszkola w czasie wakacji: tutaj
Zbliża się czas wakacji, z tej okazji 25.06.2020 r. (tj. czwartek) chcemy wręczyć Wam kochane Dzieci dyplomy z okazji zakończenia roku przedszkolnego 2019/2020r. Ze względów bezpieczeństwa podajemy dyżury oraz numery klas, w których wraz z Rodzicami będziecie mogły odebrać pamiątkowe dyplomy oraz pożegnać się ze swoimi wychowawcami:
„MOTYLKI” godz. 9:00 – 10:00 w sali nr 9;
„BIEDRONKI” godz. 9:00 – 10:00 w sali nr 10;
„ŻABKI” godz.10:00 – 11:00 w sali nr 9;
„PSZCZÓŁKI” godz. 10:00 – 11:00 w sali nr 10;
Serdecznie zapraszamy 🙂
Dzieci z Publicznego Przedszkola w Medyni Głogowskiej włączyły się w obchody upamiętniające Narodowy Dzień Pamięci „Żołnierzy Wyklętych.”
Dzieci słuchały wierszy o bohaterach tamtego okresu. Poznały życiorysy takich osób jak Witold Pilecki i Łukasz Ciepliński.
W poniedziałek 02.03.2020r. nasze przedszkole odwiedził teatrzyk „ZIELONY MELONIK”, który przedstawił spektakl pt. „Smog czy smok?”
Przedstawienie opowiadało o pięknej królewnie, która ma ogromny talent. Lubi śpiewać, codziennie ćwiczy głos. Niestety pewnego dnia nie może wykrztusić z siebie ani jednego dźwięku. Jest zrozpaczona i szuka winowajcy. Ten szybko się znajduje – to okropny, szarobury smog! Na pomoc rusza rycerz. Myli prawdziwego złoczyńcę z radosnym niewinnym smokiem – miłośnikiem ekologii. To właśnie od niego rycerz dostaje wskazówki, dzięki którym wie, jak walczyć z prawdziwym smogiem. Ale czy te wskazówki wystarczą, by zdobyć serce królewny? Spektakl przyjmując humorystyczną formę pomógł najmłodszym odbiorcom szybko zrozumieć ten poważny problem.
W karnawale same bale?
W naszym przedszkolu bal karnawałowy już za nami. Przepięknie przebrane przedszkolaki
z dumą prezentowały wymyślne stroje. Na zabawie nie zabrakło księżniczek, oraz superbohaterów. Dzieci bawiły się wesoło, każdy mógł zatańczyć jak najbardziej wymyślne tańce przy muzyce, czy uczestniczyć we wspólnych zabawach. W trakcie szaleństw przedszkolaki mogły się poczęstować przygotowanymi dla nich słodyczami i napojami.
Fotorelacja ze spektaklu pt. „Czerwony Kapturek” w wykonaniu teatru Blaszany Bębenek, który odbył się 15 stycznia w Gminnym Ośrodku Kultury w Medyni Głogowskiej
„Szósty grudnia” H. Szal
6 grudnia – jak dobrze wiecie,
Święty Mikołaj chodzi po świecie.
Dźwiga swój worek niezmordowanie
I każde dziecko prezent dostanie
Informujemy, że 06.12.2019r. (tj. piątek) nasze przedszkole odwiedził bardzo miły oraz długo oczekiwany gość. Wszystkie Przedszkolaki otrzymały prezenty od Św. Mikołaja.
W dniu 28.11.2019r. nasze Przedszkolaki uczestniczyły w obchodach Światowego Dnia Pluszowego Misia połączonych z zabawą andrzejkową.
Tego dnia każde dziecko przyszło do przedszkola ze swoim małym lub dużym przyjacielem Misiem. Przedszkolaki zostały zaproszone do wspólnej zabawy w misiowej krainie.
Dla dzieci w tym dniu przygotowano wiele atrakcji: wróżby andrzejkowe, zabawy. Poznały historię święta, bawiły się przy rytmicznych piosenkach.
Dzieci wspólnie odśpiewały ?STO LAT? dla pluszowych misiów i zdmuchnęły świeczkę na misiowym torcie. Degustowały łakocie – przysmaki misiów, oraz wykonały prace plastyczno – techniczne. Ciekawą atrakcją była też fotobudka misiowa, w której dzieci mogły zrobić sobie zdjęcie.
W przyszłym roku na pewno zaprosimy do przedszkola wszystkie najukochańsze misie, misiaczki, miśki, małe i duże, białe i brązowe i wspólnie się będziemy uczyć i bawić.
Zabawa była przednia, o czym świadczą uśmiechnięte buzie Przedszkolaków 🙂
?(…) czy to jutro, czy to dziś, wszystkim jest potrzebny Miś!?
Światowy Dzień Pluszowego Misia ustanowiono dokładnie w setną rocznicę powstania maskotki ? w 2002 roku.
W 1902 roku prezydent Stanów Zjednoczonych Teodor Roosvelt, wybrał się na polowanie. W czasie łowów został postrzelony mały niedźwiadek. Kiedy prezydent zobaczył przerażone zwierzątko, kazał je natychmiast uwolnić. Jeden ze świadków tego zdarzenia uwiecznił historię niedźwiadka w waszyngtońskiej gazecie w formie komiksu.
Historię rannego zwierzątka przeczytał producent zabawek i wpadł na pomysł stworzenia pluszowej przytulanki dla dzieci.
Od tego momentu zaczęto wykorzystywać zdrobniałe imię prezydenta i sprzedawać maskotki pod nazwą Teddy Bear, która dziś w języku angielskim jest określeniem wszystkich pluszowych misiów.
Nasze kochane Przedszkolaki uczciły święto pluszowego misia, odwiedzając Bibliotekę Publiczną w Medyni Głogowskiej.
Myśli Janusza Korczaka:
Dziecko chce być dobre. Jeśli nie umie ? naucz. Jeśli nie wie ? wytłumacz. Jeśli nie może ? pomóż.
Pozwól dzieciom błądzić i radośnie dążyć do poprawy.
Dzieci nie są głupsze od dorosłych, tylko mają mniej doświadczenia.
Dziecko ma prawo do poważnego traktowania jego spraw, do sprawiedliwego ich rozważania.
Dziecko ma prawo być sobą. Ma prawo do popełniania błędów. Ma prawo do posiadania własnego zdania. Ma prawo do szacunku. Nie ma dzieci ? są ludzie.
Szukaj własnej drogi. Poznaj siebie, zanim zechcesz dzieci poznać. Zdaj sobie sprawę z tego, do czego sam jesteś zdolny, zanim dzieciom poczniesz wykreślać zakres praw i obowiązków. Ze wszystkich sam jesteś dzieckiem, które musisz poznać, wychować, wykształcić przede wszystkim.
Kiedy śmieje się dziecko, śmieje się cały świat.
Dziecko nie może myśleć ?jak dorosły?, ale może dziecięco zastanawiać się nad poważnymi zagadnieniami dorosłych; brak wiedzy i doświadczenia zmusza je, by inaczej myślało.
Jeśli umiecie diagnozować radość dziecka i jej natężenie, musicie dostrzec, że najwyższą jest radość pokonanej trudności, osiągniętego celu, odkrytej tajemnicy. Radość tryumfu i szczęście samodzielności, opanowania, władania.
Nie takie ważne, żeby człowiek dużo wiedział, ale żeby dobrze wiedział, nie żeby umiał na pamięć, a żeby rozumiał, nie żeby go wszystko troszkę obchodziło, a żeby go coś naprawdę zajmowało.
Dziecko jest pergaminem szczelnie zapisanym drobnymi hieroglifami, których część tylko zdołasz odczytać, a niektóre potrafisz wytrzeć lub tylko zakreślić i własną zapełnisz treścią.
W wychowaniu kieruję się sercem. Patrzę na dziecko sercem. Dostrzegam serce w dziecku i dziecko w sercu. Jego i swoim.
Szkoła winna być kuźnicą, gdzie wykuwają się najświętsze hasła [?] ? ona najgłośniej wołać winna o prawa człowieka, piętnować najśmielej i najbezwzględniej to, co jest w życiu zabagnionego.
Umysł dziecka ? las, którego wierzchołki lekko się poruszają, gałęzie splatają, liście, drżąc, dotykają. Są chwile, gdy drzewo łączy się delikatnym dotknięciem z sąsiednim, a przez sąsiada udziela mu się drganie stu, tysiąca drzew ? całego lasu. Każde nasze: ?dobrze ? źle ? uważaj ? jeszcze ? raz? ? to jak wicher, który chaos wprowadza.