37-126 Medynia Głogowska 426, tel.: 17 772-66-74; e-mail: sekretariat@zsmedgl.pl
previous arrow
next arrow
Slider

Dla Rodziców

 

Informacje na temat harmonogramu rozpoczęcia roku szkolnego i wstępnych zasad bezpieczeństwa w nowym roku szkolnym: tutaj

_____________________________________________________________

Informacje na temat dni adaptacyjnych w przedszkolu: tutaj


Informacje na temat pracy przedszkola w czasie wakacji: tutaj



Zbliża się czas wakacji, z tej okazji 25.06.2020 r. (tj. czwartek) chcemy wręczyć Wam kochane Dzieci dyplomy z okazji zakończenia roku przedszkolnego 2019/2020r. Ze względów bezpieczeństwa podajemy dyżury oraz numery klas, w których wraz z Rodzicami będziecie mogły odebrać pamiątkowe dyplomy oraz pożegnać się ze swoimi wychowawcami:
„MOTYLKI” godz. 9:00 – 10:00 w sali nr 9;
„BIEDRONKI” godz. 9:00 – 10:00 w sali nr 10;
„ŻABKI” godz.10:00 – 11:00 w sali nr 9;
„PSZCZÓŁKI” godz. 10:00 – 11:00 w sali nr 10;

Serdecznie zapraszamy 🙂


Dzieci z Publicznego Przedszkola w Medyni Głogowskiej włączyły się w obchody upamiętniające Narodowy Dzień Pamięci „Żołnierzy Wyklętych.”
Dzieci słuchały wierszy o bohaterach tamtego okresu. Poznały życiorysy takich osób jak Witold Pilecki i Łukasz Ciepliński.

Galeria NextGEN

Edytuj
Usuń

W poniedziałek 02.03.2020r. nasze przedszkole odwiedził teatrzyk „ZIELONY MELONIK”, który przedstawił spektakl pt. „Smog czy smok?”

Przedstawienie opowiadało o pięknej królewnie, która ma ogromny talent. Lubi śpiewać, codziennie ćwiczy głos. Niestety pewnego dnia nie może wykrztusić z siebie ani jednego dźwięku. Jest zrozpaczona i szuka winowajcy. Ten szybko się znajduje – to okropny, szarobury smog! Na pomoc rusza rycerz. Myli prawdziwego złoczyńcę z radosnym niewinnym smokiem – miłośnikiem ekologii. To właśnie od niego rycerz dostaje wskazówki, dzięki którym wie,  jak walczyć z prawdziwym smogiem.  Ale czy te wskazówki wystarczą, by zdobyć serce królewny? Spektakl przyjmując humorystyczną formę pomógł najmłodszym odbiorcom szybko zrozumieć ten poważny problem.

Galeria NextGEN

Edytuj
Usuń

 


W karnawale same bale?

W naszym przedszkolu bal karnawałowy już za nami. Przepięknie przebrane przedszkolaki
z dumą prezentowały wymyślne stroje. Na zabawie nie zabrakło księżniczek, oraz superbohaterów. Dzieci bawiły się wesoło, każdy mógł zatańczyć jak najbardziej wymyślne tańce przy muzyce, czy uczestniczyć we wspólnych zabawach. W trakcie szaleństw przedszkolaki mogły się poczęstować przygotowanymi dla nich słodyczami i napojami.

Galeria NextGEN

Edytuj
Usuń

Fotorelacja ze spektaklu pt. „Czerwony Kapturek” w wykonaniu teatru Blaszany Bębenek, który odbył się 15 stycznia w Gminnym Ośrodku Kultury w Medyni Głogowskiej

Galeria NextGEN

Edytuj
Usuń

Przygotowania świąteczne w Przedszkolu 🙂 Pieczemy pierniczki 🙂

Galeria NextGEN

Edytuj
Usuń
 

„Szósty grudnia” H. Szal

6 grudnia – jak dobrze wiecie,

Święty Mikołaj chodzi po świecie.

Dźwiga swój worek niezmordowanie

I każde dziecko prezent  dostanie

Informujemy, że 06.12.2019r. (tj. piątek) nasze przedszkole odwiedził bardzo miły oraz długo oczekiwany gość. Wszystkie Przedszkolaki otrzymały prezenty od Św. Mikołaja.

 

Galeria NextGEN

Edytuj
Usuń

W dniu 28.11.2019r. nasze Przedszkolaki uczestniczyły w obchodach Światowego Dnia Pluszowego Misia połączonych z zabawą andrzejkową.

Tego dnia każde dziecko przyszło do przedszkola ze swoim małym lub dużym przyjacielem Misiem. Przedszkolaki zostały zaproszone do wspólnej zabawy w misiowej krainie.

Dla dzieci w tym dniu przygotowano wiele atrakcji: wróżby andrzejkowe, zabawy. Poznały historię święta, bawiły się przy rytmicznych piosenkach.

Dzieci wspólnie odśpiewały ?STO LAT? dla pluszowych misiów i zdmuchnęły świeczkę na misiowym torcie. Degustowały łakocie – przysmaki misiów, oraz wykonały prace plastyczno – techniczne. Ciekawą atrakcją była też fotobudka misiowa, w której dzieci mogły zrobić sobie zdjęcie.

W przyszłym roku na pewno zaprosimy do przedszkola wszystkie najukochańsze misie, misiaczki, miśki, małe i duże, białe i brązowe i wspólnie się będziemy uczyć i bawić.

Zabawa była przednia, o czym świadczą uśmiechnięte buzie Przedszkolaków 🙂

Galeria NextGEN

Edytuj
Usuń

?(…) czy to jutro, czy to dziś, wszystkim jest potrzebny Miś!?

Światowy Dzień Pluszowego Misia ustanowiono dokładnie w setną rocznicę powstania maskotki ? w 2002 roku. 

W 1902 roku prezydent Stanów Zjednoczonych Teodor Roosvelt, wybrał się na polowanie. W czasie łowów został postrzelony mały niedźwiadek. Kiedy prezydent zobaczył przerażone zwierzątko, kazał je natychmiast uwolnić. Jeden ze świadków tego zdarzenia uwiecznił historię niedźwiadka w waszyngtońskiej gazecie w formie komiksu.

Historię rannego zwierzątka przeczytał producent zabawek i wpadł na pomysł stworzenia pluszowej przytulanki dla dzieci.

Od tego momentu zaczęto wykorzystywać zdrobniałe imię prezydenta i sprzedawać maskotki pod nazwą Teddy Bear, która dziś w języku angielskim jest określeniem wszystkich pluszowych misiów.

Nasze kochane Przedszkolaki uczciły święto pluszowego misia, odwiedzając Bibliotekę Publiczną w Medyni Głogowskiej.

Galeria NextGEN

Edytuj
Usuń

 

Myśli Janusza Korczaka:

Znalezione obrazy dla zapytania dziecko grafika korczakDziecko chce być dobre. Jeśli nie umie ? naucz. Jeśli nie wie ? wytłumacz. Jeśli nie może ? pomóż.
Pozwól dzieciom błądzić i radośnie dążyć do poprawy.
Dzieci nie są głupsze od dorosłych, tylko mają mniej doświadczenia.
Dziecko ma prawo do poważnego traktowania jego spraw, do sprawiedliwego ich rozważania.
Dziecko ma prawo być sobą. Ma prawo do popełniania błędów. Ma prawo do posiadania własnego zdania. Ma prawo do szacunku. Nie ma dzieci ? są ludzie.
Szukaj własnej drogi. Poznaj siebie, zanim zechcesz dzieci poznać. Zdaj sobie sprawę z tego, do czego sam jesteś zdolny, zanim dzieciom poczniesz wykreślać zakres praw i obowiązków. Ze wszystkich sam jesteś dzieckiem, które musisz poznać, wychować, wykształcić przede wszystkim.
Kiedy śmieje się dziecko, śmieje się cały świat.
Dziecko nie może myśleć ?jak dorosły?, ale może dziecięco zastanawiać się nad poważnymi zagadnieniami dorosłych; brak wiedzy i doświadczenia zmusza je, by inaczej myślało.
Jeśli umiecie diagnozować radość dziecka i jej natężenie, musicie dostrzec, że najwyższą jest radość pokonanej trudności, osiągniętego celu, odkrytej tajemnicy. Radość tryumfu i szczęście samodzielności, opanowania, władania.
Nie takie ważne, żeby człowiek dużo wiedział, ale żeby dobrze wiedział, nie żeby umiał na pamięć, a żeby rozumiał, nie żeby go wszystko troszkę obchodziło, a żeby go coś naprawdę zajmowało.
Dziecko jest pergaminem szczelnie zapisanym drobnymi hieroglifami, których część tylko zdołasz odczytać, a niektóre potrafisz wytrzeć lub tylko zakreślić i własną zapełnisz treścią.
W wychowaniu kieruję się sercem. Patrzę na dziecko sercem. Dostrzegam serce w dziecku i dziecko w sercu. Jego i swoim.
Szkoła winna być kuźnicą, gdzie wykuwają się najświętsze hasła [?] ? ona najgłośniej wołać winna o prawa człowieka, piętnować najśmielej i najbezwzględniej to, co jest w życiu zabagnionego.
Umysł dziecka ? las, którego wierzchołki lekko się poruszają, gałęzie splatają, liście, drżąc, dotykają. Są chwile, gdy drzewo łączy się delikatnym dotknięciem z sąsiednim, a przez sąsiada udziela mu się drganie stu, tysiąca drzew ? całego lasu. Każde nasze: ?dobrze ? źle ? uważaj ? jeszcze ? raz? ? to jak wicher, który chaos wprowadza.

 

Obraz może zawierać: 16 osób, ludzie stoją i dziecko

Październik 2020
P W Ś C P S N
 1234
567891011
12131415161718
19202122232425
262728293031