Informacje dotyczące organizacji roku szkolnego 2021/2022
Rozpoczynamy działalność przedszkola i szkoły w trybie stacjonarnym dla wszystkich Przedszkolaków i Uczniów. W tym roku szkolnym zasady sanitarne są takie same jak w ubiegłym roku szkolnym. Chcemy jak najdłużej uczyć się i pracować tradycyjnie, dlatego prosimy wszystkich Uczniów i Rodziców o przestrzeganie poniższych wytycznych:
Wytyczne_MEiN_MZ_i_GIS_wrzesien_2021-1
ZASADY FUNKCJONOWANIA SZKOŁY W OKRESIE PANDEMII
DO PRZEDSZKOLA I SZKOŁY PRZYCHODZĄ TYLKO ZDROWE DZIECI, BEZ GORĄCZKI I INNYCH OBJAWÓW CHOROBOWYCH.
PROSIMY RODZICÓW O PODANIE WYCHOWAWCOM INFORMACJI O EWENTUALNYCH OBJAWACH ZWIĄZANYCH Z ALERGIĄ TYPU: KATAR, KASZEL.
PROSIMY RÓWNIEŻ O PODANIE NUMERÓW TELEFONÓW, W TYM WSKAZANIE JEDNEGO, KTÓRY BĘDZIE GWARANTOWAŁ MOŻLIWOŚĆ NATYCHMIASTOWEGO KONTAKTU.
- W okresie pandemii nasza szkoła zostaje podzielona na 2 strefy tak, aby dzieci i młodzież nie mieszały się, dlatego prosimy, aby 5-latki, 6-latki, uczniowie klas od 1-3 wchodzili do szkoły wejściem po lewej stronie, a uczniowie klas od 4-8 – po prawej.
- Nie będzie działał sklepik szkolny. W tym roku szkolnym będzie funkcjonował automat z przekąskami i piciem.
- Uczniowie klas od 4-8 nie będą korzystać z herbaty.
- Rodziców, opiekunów i inne osoby z zewnątrz wchodzące do szkoły obowiązuje nakaz zakładania maseczek. Prosimy o wchodzenie tylko Rodziców (Opiekunów) uczniów klas młodszych, jeśli zaistnieje taka potrzeba. Apelujemy o zminimalizowanie czasu pobytu oraz ilości Rodziców na terenie szkoły oraz zachowanie dystansu.
- Rodziców przyprowadzających 5-latki, 6-latki, uczniów klas od 1-3 prosimy o nieprzechodzenie przez drugą strefę do przedszkola. Należy wyjść na zewnątrz i wejść przez drzwi przedszkola.
- Przerwy między lekcjami będą w tych samych godzinach, co dotychczas.
- O ile nie będzie możliwości wyjścia na zewnątrz (przed wejściem i naprzeciwko sali nr 3), uczniowie powinni spędzać przerwy na korytarzach na poziomie sali, w której będą się odbywać lekcje.
- Wszyscy przy wejściu i wyjściu ze szkoły powinni skorzystać z płynu dezynfekującego.
- Szczegółowe zasady funkcjonowania w szkole, w tym również na stołówce, zostaną przekazane przez wychowawców na pierwszym spotkaniu.
Podręczniki
Prosimy uczniów klas 4-8 o odbiór podręczników w poniedziałek 30 sierpnia. Proszę przyjść z plecakiem, torbą lub mocną reklamówką do swoich klasopracowni. Uczniowie klas 1-3 otrzymają podręczniki 1 września na spotkaniu z wychowawcą.
Harmonogram odbioru podręczników:
godz. 9.00 – klasa 4a
godz. 9.30 – klasa 4b
godz. 10.00 – klasa 5
godz. 10.30 – klasa 6
godz. 11.00 – klasa 7a
godz. 11.30 – klasa 7b
godz. 12.00 – klasa 8a
godz. 12.30 – klasa 8b
Harmonogram rozpoczęcia nowego roku szkolnego
- Spotkanie Rodziców Przedszkolaków z dyrektorem i wychowawcami 30 sierpnia o godzinie 17.00 na parkingu okrągłym obok wejścia do przedszkola.
- Dzień rozpoczęcia roku szkolnego – środa, 1 września 2021r.:
- Msza Św. godz. 8.00.
- Przedszkolaki – normalne zajęcia w grupach, 5-latki i 6-latki na godzinę 8.00.
- Uczniowie klas od 1 – 3 razem z Rodzicami przychodzą do szkoły (wejście po lewej stronie) bezpośrednio do klas na spotkanie z wychowawcami:
o godzinie 9.15
- Klasa 1 – wychowawczyni – Anna Jurek – sala nr 30
- Klasa 2a – wychowawczyni – Marta Gołojuch – sala nr 27
- Klasa 2b – wychowawczyni – Danuta Michno – sala nr 31
- Klasa 3 -wychowawczyni – Elżbieta Rzeszutek – sala nr 32
- Uczniowie klas od 4 – 8 przychodzą do szkoły (wejście główne po prawej stronie) bezpośrednio do klas:
o godzinie 9.15
- Klasa 4a – wychowawczyni – Zdzisława Liebchen – sala nr 29
- Klasa 4b – wychowawca – Edward Wandas – sala nr 25
- Klasa 5 – wychowawczyni – Barbara Bernat – sala nr 4
- Klasa 6 – wychowawczyni – Agnieszka Dołęga – sala nr 6
- Klasa 7a – wychowawczyni – Monika Kowalczyk – sala nr 23
- Klasa 7b – wychowawca – Łukasz Barnat – sala nr 3
- Klasa 8a – wychowawczyni – Elżbieta Rączy – sala nr 26
- Klasa 8b – wychowawczyni – Alina Woś – sala nr 24
Wszystkie informacje dotyczące świetlicy dla uczniów klas 1-3 i stołówki ( w tym roku szkolnym wzrastają stawki żywieniowe: śniadanie – 1,50 zł, obiad: 4 zł, podwieczorek – 1,50 zł) zostaną przekazane na spotkaniu z wychowawcami.
M- legitymacje
W związku z zawarciem przez szkołę porozumienia o współpracy z Ministerstwem Cyfryzacji w zakresie wydawania mLegitymacji umożliwiamy uczniom bezpłatne posiadanie elektronicznej wersji legitymacji szkolnej. Więcej na stronie https://www.gov.pl/web/mobywatel/mlegitymacja-szkolna
Aby elektroniczna legitymacja mogła funkcjonować konieczne jest dostarczenie do szkoły wersji elektronicznej zdjęcia, którą można wziąć od fotografa. Istnieje również bezpłatne narzędzie online umożliwiające łatwe, szybkie i samodzielne wykonanie zdjęcia do Legitymacji – https://passport-photo.online/pl/zdjecie-do-mlegitymacji. Na tej stronie znajdują się również informacje o tym jak powinno wyglądać zdjęcie do legitymacji szkolnej.
Zdjęcie należy przynieść do sekretariatu szkoły np. na pendrivie lub przesłać na maila: sekretariat@zsmedgl.pl. Oczywiście nadal będziemy wydawać wersję papierową legitymacji przy okazji pasowania na ucznia:)
Ubezpieczenie
Ubezpieczenie od następstw nieszczęśliwych wypadków (NNW) na rzecz dzieci i młodzieży szkolnej jest dobrowolną umową ubezpieczenia. Może być zawarta wyłącznie z woli Rodziców. Przepisy nie upoważniają dyrektora szkoły, jak również innych organów szkoły do podejmowania czynności związanych z zawieraniem umów ubezpieczenia na rzecz uczniów. Także Rada Rodziców nie ma upoważnienia prawnego do zawierania takich umów. To Rodzice rozstrzygają, czy należy ubezpieczyć dziecko i od nich zależy ewentualny wybór ubezpieczyciela oraz wybór oferty.
Poniżej przedstawiam linki do ofert, które spłynęły do naszej szkoły ( lista będzie aktualizowana).
https://www.e-nfs.pl/ubezpieczenia/nnw-szkolne/zakres-ochrony
Szczepienia
Zachęcamy do szczepień dzieci powyżej 12 roku życia. Więcej informacji pod linkiem:
https://www.gov.pl/web/edukacja-i-nauka/szczepienia-uczniow-od-12-roku-zycia
Zajęcia wspomagające
W okresie od 1 września do 22 grudnia uczniowie klas 4-8 będą uczestniczyć w dodatkowych zajęciach, które mają na celu wyrównać braki edukacyjne spowodowane zdalnym nauczaniem. Na spotkaniu z wychowawcami uczniowie otrzymają szczegółowe informacje na ten temat oraz oświadczenia dla Rodziców.
Więcej informacji: