37-126 Medynia Głogowska 426, tel.: 17 772-66-74; e-mail: sekretariat@zsmedgl.pl
IMG_8133
68378617_2521017311253218_3830886403105882112_n
68952599_2521008787920737_1092824097408155648_n
69220260_2521010691253880_2249679530065133568_n
IMG_0292
IMG_0350
IMG_8988
IMG_20190619_094253409[4002]
previous arrow
next arrow

Psycholog

 

Godziny pracy psychologa

Poniedziałek 8:30-11:00

Wtorek 11:00-15:00

Czwartek 12:30-14:30

Piątek 9:00-12:30

 

Zakres zadań psychologa szkolnego

 

Najważniejszym celem pracy psychologa szkolnego jest zapewnienie opieki psychologicznej uczniom oraz zapewnienie wsparcia rodzicom i nauczycielom.    
 
Czym zajmuje się psycholog szkolny?
  • diagnozą potencjalnych możliwości ucznia;
  • analizą przyczyn niepowodzeń szkolnych oraz negatywnego zachowania ucznia;
  • działaniami profilaktycznymi w celu zapobiegania pojawianiu się problemów;
  • doradztwem w zakresie wyboru kierunku dalszego kształcenia i zawodu.

 

Zadania psychologa:

Dla Ucznia:

  • rozpoznawanie i wspieranie mocnych stron ucznia;
  • diagnoza trudności emocjonalnych ucznia;
  • prowadzenie indywidualnych lub grupowych zajęć terapeutycznych z uczniami;
  • prowadzenie zajęć warsztatowych w klasach;
  • rozmowy, spotkania w razie potrzeb;
  • przeciwdziałanie niepowodzeniom szkolnym;
  • podejmowanie działań mediacyjnych w sprawach wychowawczych;

 

Dla Rodzica:

  • indywidualne rozmowy z rodzicami uczniów;
  • udzielanie porad i konsultacji w sprawach wychowawczych;
  • udzielanie wsparcia w trudnych sytuacjach, pomoc w skierowaniu rodziców do specjalistycznych placówek;
  • udzielanie informacji zwrotnych na temat rozwoju, postępów i funkcjonowania dziecka, ukierunkowywanie oddziaływań rodzicielskich;
  • działania o charakterze psychoedukacyjnym (dni otwarte, ulotki, gazetka ścienna);

 

Dla Nauczyciela:

  • wspieranie w udzielaniu szeroko rozumianej pomocy psychologiczno-pedagogicznej;
  • pomoc w rozpoznawaniu indywidualnych możliwości, uzdolnień  i potrzeb uczniów;
  • pomoc w określaniu form i metod wspierania uczniów;
  • konsultacje z zespołem nauczycieli w celu ujednolicenia wspólnych oddziaływań wobec uczniów;
  • interwencje wychowawcze w razie potrzeb;
  • pomoc wychowawcy w integrowaniu klasy;
  • udzielanie wsparcia w trudnych sytuacjach.

luty 2025
P W Ś C P S N
 12
3456789
10111213141516
17181920212223
2425262728