Karnawał
Ciekawostki na temat karnawału w Rio de Janeiro 😊
Czy wiedzieliście, że nazwa „karnawał” pochodzi od łacińskiego „carne vale”, co może być tłumaczone jako „rozstanie z mięsem”? W dawnej Polsce pojawiło się słowo „mięsopust”, określające ostatnie dni karnawału. Ja, prawdę mówiąc, nie zastanawiałam się nad tym wcześniej się, ale warto o tym wiedzieć.
Mówiąc o karnawale, przychodzą nam na myśl karnawały w Rio de Janeiro oraz w Wenecji. Cóż, są to dwa zupełnie różne style i gatunki ceremonii świątecznej, ale niewątpliwie każdy z nich ma niepowtarzalny urok i zasługuje na szczególną uwagę.
A czy wiedzieliście, że w Wenecji istnieje przynajmniej osiem rodzajów masek karnawałowych? Różnią się nie tylko materiałem, z którego są wyprodukowane, ale przede wszystkim wyglądem. Ta, którą widzimy najczęściej w relacjach weneckich maskarad, to Volto albo Larva (co w tłumaczeniu z łaciny oznacza duch). Coś w tym jest, bo te maski faktycznie są bardzo niepokojące.
Parady odbywają się głównie tuż przed Środą Popielcową i trwają kilka dni. Jest to okres oczekiwany często przez cały rok, uczestnicy przygotowują specjalnie na tę okazję stroje karnawałowe niezwykle bogato zdobione, często wyuzdane, mieniące się złotem, przepychem, częstym ich elementem są pióra.
Amelia Malec, kl. 7a
„Najlepsi z najlepszych”
Oto i oni! Najlepsi z najlepszych, czyli wyróżnieni uczniowie z najlepszymi wynikami pierwszego półrocza:
Najwyższa średnia ocen wg klas |
|
Kl. IV | 4,59 |
Kl. V | 4,51 |
Kl. VII a | 4,44 |
Uczniowie z najwyższą średnią oraz uznani za zaangażowanie na rzecz szkoły | |
Klasa I a |
|
Marcin Buda | |
Adam Janik | |
Aleksandra Łukasz | |
Gabriel Sylwanowicz | |
Klasa I b |
|
Jakub Dąbkowski | |
Wojciech Prucnal | |
Julia Rajda | |
Franciszek Rogowski | |
Klasa II |
|
Martyna Kot | |
Aleksander Michno | |
Zuzanna Sobol | |
Aleksandra Zuszek | |
Klasa III a |
|
Amelia Gołojuch | |
Bartłomiej Kuś | |
Krzysztof Szczepański | |
Klasa III b |
|
Patrycja Kot | |
Hubert Majda | |
Edyta Prucnal | |
Klasa IV |
|
Patryk Kuras | 5,27 |
Milena Dziubek | 5,14 |
Miłosz Kamiński | 5,00 |
Jakub Wilczak | 5,00 |
Zuzanna Chorzępa | 4,86 |
Klasa V |
|
Marietta Kot | 5,08 |
Klaudia Wawro | 5,08 |
Barbara Buczak | 4,83 |
Szczepan Lepianka | 4,83 |
Klasa VI a |
|
Michał Grzesik | 5,00 |
Wiktor Broda | 4,96 |
Klasa VI b |
|
Lidia Kot | 5,25 |
Dominika Drzał | 5,13 |
Antoni Rogowski | 5,04 |
Julia Cisek | 4,96 |
Maja Wilczak | 4,96 |
Judyta Wilczak | 4,88 |
Jakub Kot | 4,75 |
Klasa VII a |
|
Aleksandra Kamińska | 5,43 |
Amelia Malec | 5,31 |
Julia Bernat | 5,30 |
Zuzanna Lepianka | 5,00 |
Jakub Sylwanowicz | 4,86 |
Klasa VII b |
|
Angelika Guzek | 4,98 |
Krzysztof Prucnal | 4,91 |
Małgorzata Wilczak | 4,79 |
Klasa VIII |
|
Julia Bojda | 4,96 |
Mateusz Lorenc | 4,70 |
Serdecznie gratulujemy Rodzicom!
Uczniom życzymy dalszych sukcesów!
♥Dzień Babci i Dziadka ♥
♥Wszystkim Babciom i Dziadkom z okazji ich święta składamy najserdeczniejsze życzenia zdrowia, pomyślności i miłości najbliższych oraz pogody ducha każdego dnia ♥
https://zsmedgl.pl/galerie/
Polskie tradycje świąteczne
Święta są dla Polaków bardzo ważne, stąd tak wiele zwyczajów i tradycji z nimi związanych.
24 grudnia mamy – Wigilię: w tradycji polskiej jest najbardziej uroczystym i najbardziej wzruszającym dniem w roku. Najważniejszym punktem jest kolacja wigilijna, która ma charakter ściśle rodzinny. W tym dniu, w każdym domu panuje wyjątkowa, ciepła atmosfera. Rodziny gromadzą się przy wigilijnych stołach, łamią się opłatkiem, składają sobie życzenia, obdarowują się prezentami. Wieczerza wigilijna to okazja, na którą raz w roku przyrządza się różnego rodzaju potrawy. Obecnie na naszych wigilijnych stołach stawiamy dwanaście potraw, które symbolizują dwunastu apostołów, przy czym nie może zabraknąć barszczu z uszkami z nadzieniem grzybowym lub zupy z suszonych grzybów. Na stole wigilijnym koniecznie powinien znaleźć również smażony karp. Tradycyjną potrawą jest też kapusta kiszona z grochem lub z grzybami. Na deser jada się kluski z makiem, różne ciasta, mak z bakaliami oraz pije kompot z suszu. Wkładanie sianka pod obrus, którym nakryto wigilijny stół, symbolizuje betlejemską stajenkę i miejsce narodzin Jezusa. Chociaż powoli przestaje się tego pilnować, to dawniej nie wyobrażano sobie, aby na wigilijnym stole leżał obrus innego koloru niż biały. Jest to oczywiście symbol czystości Marii, świeca, dodatkowe nakrycie dla niezapowiedzianego gościa, bezdomnego czy nawet podróżnika lub samotnego człowieka oznacza także, że jesteśmy gotowi zaprosić do stołu każdego, kto w ten wieczór zapuka do naszych drzwi. Puste nakrycie daje również wyraz pamięci o bliskich, którzy nie mogli z nami spędzić świąt lub na zawsze odeszli. Dzielenie się opłatkiem jest jak dla mnie najważniejszą częścią kolacji, nie chodzi tu jedynie o miły zwyczaj składania życzeń. Opłatek jest symbolem pojednania i przebaczenia, a do kolacji nie mogą zasiadać osoby, które są ze sobą skłócone. Niewielki gest pokazuje, że ludzie darzą się uczuciem, nie żywią do siebie urazy i czują się zjednoczeni. Większość ludzi ubiera choinkę w Wigilię albo dzień przed, jest to miły czas, który możemy spędzić z rodziną. Przed kolacją należy się pomodlić, odczytać fragment Biblii oraz zapalić świecę. Tradycja mówi, że do stołu powinno się zasiąść po zaświeceniu pierwszej gwiazdki na niebie, wtedy również można zapalić światełka na choince. Tego dnia nie można jeść mięsa oraz pić alkoholu, ponieważ jest to brak szacunku dla Jezusa. Tradycja również mówi, “jakim jest się człowiekiem w Wigilię, takim jest się cały rok” .
25 grudnia – Boże Narodzenie, jedno z najważniejszych świąt chrześcijańskich obchodzone dla uczczenia narodzenia Chrystusa. Polacy głęboko przeżywają radość tego dnia, łącząc po swojemu stare tradycje z nowymi. Spotykają się przy wspólnym stole w szerszym gronie krewnych i kuzynów z dalszej rodziny. Święta w Polsce mają też wymiar artystyczny: śpiewa się kolędy i wystawia jasełka.
26 grudnia – drugi dzień świąt Bożego Narodzenia: w Kościele katolickim wspomina się św. Szczepana, pierwszego męczennika. Zgodnie z tradycją, od drugiego dnia świąt rozpoczyna się okres kolędowania księży, a na wsiach – również grup kolędników. Św. Szczepan, z pochodzenia był Żydem z Jerozolimy, chrześcijaninem i jednym z siedmiu diakonów pomagających apostołom Jezusa Chrystusa. Zginął za wiarę, ukamienowany przez społeczność żydowską w Jerozolimie. Dawne tradycje, z opowiadań mojej prababci, wyglądały tak: w trakcie wieczerzy wigilijnej zwyczajem było trzymanie przez całą kolację łyżki. Nie można było jej odłożyć wcześnie, ponieważ wierzono, że osoba, która to zrobi, prawdopodobnie nie dożyje następnej Wigilii. Z tego samego powodu należało uważać, aby nie przewrócić choinki. Wigilia była dniem, kiedy spotykali się nie tylko żyjący członkowie rodziny, ale również zmarli. Aby mogli się ogrzać, specjalnie dla nich palono ognie, a także szykowano jedzenie oraz zostawiano wolne miejsce, aby też mogli się pojawić na wieczerzy. Boże Narodzenie było uznawane za tak ważne święto, że w tym dniu należało się powstrzymać od czynności nieprzystających do powagi tego dnia. Rezygnowano z gotowania czy noszenia wody, nawet czesanie się czy krojenie chleba znajdowały się na zakazanym. Święta Bożego Narodzenia wskazują na to, że nasza wiara jest prawdziwa.
Amelia Malec, kl. 7a
Andrzejki 2020
Dzisiejsza noc z 29/30 listopada jest szczególna dla wszystkich tych, którzy chcą poznać swoją przyszłość i poznać wybranka/wybrankę swojego serca. To właśnie wtedy przypadają „Andrzejki”.
W zeszłym roku bawiliśmy się wspólnie na zabawie andrzejkowej, a jedną z jej atrakcji stanowiły wróżby. W obecnej sytuacji epidemiologicznej, gdy jesteśmy w domu pozostaje nam dobrze się bawić w gronie rodzinnym.
Z tej okazji Samorząd Uczniowski przygotował prezentację multimedialną przedstawiającą pomysły na wróżby andrzejkowe, które możecie przygotować w warunkach domowych.
Życzymy wszystkim przyjemnej zabawy i samych pomyślnych wróżb! 🙂
Pomóżmy wygrać świetlicę marzeń dla naszych uczniów :)
„Się gra, się ma. PLAYROOM Z WYOBRAŹNI”. Razem możemy więcej 🙂 Głosujmy na świetlicę marzeń dla uczniów naszej szkoły 🙂
https://siegrasiema.com/swietlice/324
Najprostszy sposób aby oddać głos:
Zachęcamy wszystkich do głosowania na naszą świetlicę szkolną, zgłoszoną do konkursu „Się gra, się ma. PLAYROOM Z WYOBRAŹNI”. W głosowaniu liczy się każdy głos, a głosować warto, gdyż nagroda główna to świetlica marzeń dla naszych uczniów (Nagroda I stopnia – może ją wygrać tylko jedna placówka). Kolejne 30 świetlic otrzyma nagrodę II stopnia w postaci zestawu gier Hasbro. Wierzymy gorąco, że z Państwa pomocą może nam się udać 🙂
Głosowanie odbywa do 22.12.2020r. Głosy mogą oddawać pełnoletnie osoby fizyczne, posiadające pełną zdolność do czynności prawnych, posiadające adres zameldowania na terytorium Rzeczpospolitej Polskiej. Z zastrzeżeniem, że jedna osoba fizyczna może oddać jednego dnia tylko jeden Głos standardowy z jednego urządzenia. Istnieją dwa rodzaje głosów: głosy standardowe oraz głosy z paragonami:
- a) Głosy standardowe to głosy oddawane na Stronie Internetowej poprzez kliknięcie przycisku „Głosuj”, przy czym 1 Głos standardowy = 1 punkt w Konkursie
- b) Głosy z paragonami to głosy oddawane na Stronie Internetowej, przy czym jeden Głos z paragonem = 100punktów w Konkursie.
Oddawanie głosów standardowych odbywa się w dwóch następujących bezpośrednio po sobie krokach:
1) Należy wybrać na Stronie Internetowej galerię Świetlicy (https://siegrasiema.com/swietlice/324 ), na którą chce się oddać głos i kliknąć w zaakceptowanie Regulaminu i wyrażenie zgody na przetwarzanie udostępnionych danych osobowych w celach związanych przedmiotowo z Akcją, następnie przycisk „Głosuj” w galerii na Stronie Internetowej. Jeden głos standardowy Głosującego zapewnia Świetlicy 1 punkt w Konkursie.
2) Głosujący może zwiększyć liczbę punktów, które zostaną przyznane Świetlicy za jeden głos Głosującego (1 głos = 100 punktów) poprzez każdorazowe wykonanie łącznie następujących czynności:
a) zakupienie w okresie od 22.10.2020r. do 04.11.2020r. lub od 23.11.2020r. do 22.12.2020r. w sklepach Biedronka gry planszowej Hasbro tj. „Produktu Promocyjnego” i zachowanie paragonu, z którego treści wynikać będzie dokonanie zakupu Produktu Promocyjnego. W przypadku, gdy z treści paragonu nie wynika w sposób niebudzący wątpliwości, że zakupiono Produkt Promocyjny, Głosujący może poprosić w sklepie, w którym dokonano zakupu, o stosowną adnotację na odwrocie paragonu wraz z pieczątką sklepu, b. kliknięcie w przycisk Głosuj w galerii na Stronie Internetowej,
c) podanie daty zakupu, numeru paragonu i numeru kasy fiskalnej,
d) dodanie zdjęcia paragonu (plik .jpg o wadze max. 5 MB),
e) podanie adresu e-mail,
f) zaakceptowanie Regulaminu,
g) wyrażenie zgody na przetwarzanie udostępnionych danych osobowych w celach związanych przedmiotowo z Akcją,
3.Organizator zastrzega, że 1 paragon to 100punktów niezależnie od liczby zakupionych Produktów Promocyjnych uwidocznionych na 1 paragonie.
4.Organizator zastrzega sobie możliwość poproszenia Głosującego o przedstawienie oryginału dowodu zakupu do wglądu.
5.Organizator zastrzega sobie możliwość dokonania weryfikacji punktów, polegającej na sprawdzeniu, czy przesłany wraz z formularzem numer paragonu przez jednego Głosującego jako kolejny głos lub innego Głosującego, stanowi ten sam paragon. W przypadku przesłania tego samego paragonu przez tego samego lub innego Głosującego jako kolejny głos, taki głos nie bierze udziału w Głosowaniu.
Liczba głosów możliwa do oddania z jednego adresu IP jest ograniczona do 150 dziennie.
Na dokładniejsze zapoznanie się z regulaminem konkursu zapraszamy Państwa na stronę:
https://siegrasiema.com/build/docs/SieGraSieMa_2020_Regulamin_final.pdf
Obchody Dnia Patrona
16 października w naszej szkole obchodziliśmy Dzień Patrona i w związku z tym odbyły się konkursy: literacki i plastyczny. Oto lista laureatów:
Laureaci
Szkolnego konkursu literackiego:
„Moje spotkanie z Janem Pawłem II”
Klasa VIII
Julia Bojda
Kacper Horzępa
Kamila Jakubowska
Oliwia Pac
Aleksandra Ruta
Oliwia Selwa
Bartosz Wilczak
Rafał Wilczak
Klasy VIIa i VIIb
Julia Bernat
Karol Drozd
Jakub Fedorowicz
Kacper Golec
Michał Gołojuch
Martyna Jurek
Aleksandra Kamińska
Krzysztof Prucnal
Jakub Sylwanowicz
Kacper Wilczak
Małgorzata Wilczak
Szymon Woś
Laureaci szkolnego konkursu plastycznego TOTUS TUUS z dnia 13.10.2020 r.
W konkursie wzięło udział 36 uczniów w trzech kategoriach wiekowych.
Tematyka konkursu:
Klasy I – III – medal dla św. Jana Pawła II
Klasy IV – VI – grafika
Klasy VII – VIII – rzeźba w glinie
Wyniki konkursu
I miejsce – Julia Rajda, Martyna Kot
II miejsce – Aleksandra Wilczak, Maja Dziubek
III miejsce – Aleksandra Łukasz, Kamila Jurek
Wyróżnienie: Małgorzata Dolecka
Klasy IV-VI
I miejsce – Justyna Wilczak, Hubert Jurek
II miejsce – Dominika Telega, Zuzanna Chorzępa
III miejsce – Lidia Kot, Marietta Kot
Wyróżnienia : Lena Broda
Klasy VII-VIII
I miejsce – Kamila Jakubowska, Amelia Malec
II miejsce – Zuzanna Lepianka, Małgorzata Wilczak
III miejsce – Julia Bernat, Aleksandra Kamińska
Wyróżnienie : Andżelika Guzek, Karol Drozd, Paulina Jurek
Gratulujemy Uczniom i Opiekunom: Pani Alinie Woś i Pani Agnieszce Bernat!
Ponadto w ramach obchodów Dnia Patrona:
- uczniowie klas: 5, 6a i 6b pod opieką Pani Moniki Kowalczyk przygotowali słuchowisko pod tytułem: „Czarne na białym”;
- braliśmy udział w wirtualnej wycieczce do Wadowic – Domu Rodzinnego Papieża;
- uczniowie klasy 4 czytali „Życie Świętego Jana Pawła II” koleżankom i kolegom klas pierwszych, przybliżając w ten sposób sylwetkę Patrona naszej szkoły;
- 8 października uczniowie klasy ósmej uczestniczyli w pielgrzymce do Częstochowy (relację z wycieczki można zobaczyć na szkolnym facebooku);
- w klasopracowniach i na korytarzach szkolnych przygotowano okolicznościowe gazetki;
- uczniowie klasy piątej pod opieką wychowawczyni Pani Agnieszki Dołęgi wykonali piękny obraz przedstawiający Papieża i dzieci, który można podziwiać zaraz po przekroczeniu progu szkoły;
- 16 października odbyła się uroczysta Msza Św. z poświęceniem sztandaru.
Dziękujemy fundatorom: Rodzicom, Panu Wójtowi Edwardowi Dobrzańskiemu, Radzie Sołeckiej i Sołtysom: Pani Barbarze Sylwanowicz i Panu Tadeuszowi Kowalowi, firmie Promlek. Natomiast Pan Poseł na Sejm RP Kazimierz Gołojuch ufundował nagrody laureatom Powiatowego Konkursu Literackiego i Plastycznego. Po Mszy Św. uczniowie zaprezentowali montaż słowno-muzyczny. Po uroczystości w kościele w szkole odbyło się pasowanie Pierwszoklasistów. Zdjęcia i relacja z tych wydarzeń na szkolnym facebooku.
Życzenia dla pracowników oświaty
Szanowne Panie Dyrektor!
Drodzy Nauczyciele i Pracownicy szkoły!
W jednym z najważniejszych dni w roku szkolnym,
w Dniu Edukacji Narodowej pragniemy przekazać Wam
słowo miłość – za Wasze troski, słowo wdzięczność – za Wasz trud.
Dziękujemy za wszystkie starania,
które codziennie wkładacie w nasze wychowanie i edukację.
Dziękujemy za codzienne, niezwykle trudne
i mozolne budowanie naszych wnętrz.
Życzymy dużo zdrowia, cierpliwości, wytrwałości,
sukcesów zawodowych oraz zadowolenia z uczniów.
Oby Wasza praca była źródłem osobistej satysfakcji.
Samorząd Uczniowski
List Ministra Edukacji Narodowej z życzeniami
List Podkarpackiego Kuratora Oświaty z okazji Dnia Edukacji Narodowej
„Sztuka nie zna granic”
Dnia 01.10.2020r. na kole zainteresowań „Sztuka nie zna granic”, uczennica klasy 1 „A”, Aleksandra Łukasz zaprezentowała koleżankom i kolegom swoją pasję, którą jest jazda konna. Dziewczynka od kilku lat jeździ konno w ośrodku jeździeckim „Zaścianek jeździecki nad Wisłokiem” (https://www.facebook.com/Za%C5%9Bcianek-nad-Wis%C5%82okiem-850743888331500/?ref=page_internal). To tam zapałała miłością do koni , którą chciała się z nami podzielić. Dzięki jej nauczycielowi, Panu Kamilowi Pawłowskiemu (https://www.facebook.com/freeflowkp), który udostępnił Aleksandrze na czas prezentacji wyposażenie dla konia niezbędne do jazdy konnej, uczennica mogła w sposób ciekawy opowiedzieć o swoich zainteresowaniach. Tłumaczyła swoim rówieśnikom jak zbudowany jest koń, opowiadała o rasach koni, jak wygląda przygotowanie do jazdy konnej, oraz o czym trzeba pamiętać aby koń i jeździec byli bezpieczni w trakcie jazdy. Koledzy i koleżanki Aleksandry w radosny sposób zareagowali na jej wystąpienie biorąc aktywny udział w trakcie prezentacji. Pomagali w trzymaniu planszy oraz zadawali dużo pytań. Bardzo się cieszymy, że nasi uczniowie mają swoje pasje, które kochają, rozwijają, i którymi chcą się z nami dzielić 🙂
Finansoaktywni. Misja: Planujemy Budżet
W ubiegłym tygodniu uczniowie klasy 7b brali udział w lekcjach realizowanych w ramach programu „Finansoaktywni. Misja: Planujemy Budżet” organizowanego przez Ministerstwo Finansów. Patronat honorowy nad programem objął Minister Edukacji Narodowej.
Uczniowie poznawali pojęcia budżetu domowego, państwa oraz obywatelskiego. Planowali budżety domowe, dzieląc dochody i wydatki na stałe i zmienne. Zastanawiali się, jak powstaje budżet państwa i co to jest dziura budżetowa.
Następnie podzieleni na grupy opracowywali swoje propozycje wykorzystania 100 tys. złotych z budżetu obywatelskiego. Efekty pracy prezentowali na forum klasy.
Na lekcje został zaproszony pan Tadeusz Kowal, sołtys wsi Medynia Głogowska, który w roli eksperta służył uczniom radą i pomocą w planowaniu inwestycji. Chętnie też odpowiadał na pytania uczniów i wsłuchiwał się w ich propozycje dotyczące lokalnych inwestycji służących mieszkańcom, a szczególnie młodzieży.
Po burzliwej dyskusji i przeanalizowaniu różnych propozycji doszliśmy do wniosku, że najlepszą inwestycją w naszym otoczeniu byłaby Strefa relaksu w wiejskim ogrodzie w Medyni Głogowskiej. Zachęcamy do zapoznania się z naszą propozycją. Nasz projekt zamierzamy zgłosić na konkurs.
Projekt inwestycji –
Strefa relaksu w wiejskim ogrodzie w Medyni Głogowskiej
Na niezagospodarowanej działce położonej na granicy dwóch miejscowości – Medyni Głogowskiej i Pogwizdowa chcielibyśmy stworzyć strefę relaksu, z której mogliby korzystać wszyscy mieszkańcy obu miejscowości, niezależnie od wieku.
Miejsce służyłoby głównie rekreacji, ale miałoby też charakter dydaktyczny, gdyż zasadzone drzewa, krzewy i zioła mogłyby posłużyć jako pomoc dydaktyczna uczniom pobliskiego przedszkola i szkoły.
Działka jest już ogrodzona, mieści się w centrum miejscowości, niedaleko jest przedszkole i szkoła, Zagroda Garncarska, Karczma u Garncarzy, Garncarski Szlak dla rowerzystów, przystanek autobusowy i sklep spożywczy.
W naszej miejscowości nie ma miejsca, w którym całe rodziny mogłyby wypocząć i wspólnie miło spędzić czas, przy okazji łącząc naukę z wypoczynkiem. Temu służyłaby nasza strefa relaksu. Chcielibyśmy ją podzielić na trzy części:
- strefę dla malucha,
- strefę dla młodzieży,
- strefę dla seniora.
W strefie dla malucha znajdowałyby się: piaskownica, w której można odkopać kości prehistorycznych stworów, kilka huśtawek dla dzieci i niewielka zjeżdżalnia. Obok można umieścić ławeczki i stoliki dla rodziców, by mogli odpocząć, poczytać książkę, wypić kawę lub zjeść jakiś posiłek zamówiony w pobliskiej Karczmie, równocześnie opiekując się dziećmi.
W strefie dla młodzieży znajdowałyby się: niewielkie boisko do gry w piłkę plażową, skatepark oraz ścieżki rowerowo-rolkowe.
W strefie dla seniora znajdowałaby się niewielka siłownia plenerowa oraz krzesła i stoliki z blatami przygotowanymi do gry w szachy lub warcaby.
Wszystkie obiekty mieściłyby się w wiejskim ogrodzie pełnym charakterystycznych dla naszego regionu drzew, krzewów, kwiatów i ziół. Obok każdej rośliny znajdowałaby się tabliczka z jej nazwą, a w folderze – szczegółowe informacje na jej temat. Dodatkowo obok każdej nazwy można umieścić kody QR, które po zeskanowaniu dostarczą informacji na temat rośliny w wersji elektronicznej. Oczywiście, na terenie obiektu będzie darmowy dostęp do sieci WiFi. W rogu, obok strefy dla seniora, znajdowałoby się niewielkie oczko wodne z fontanną i kolorowymi rybkami. W zacisznym miejscu ogrodu, wśród roślin miododajnych, można umieścić hotelik dla pszczół i innych pożytecznych owadów, by w ten sposób uwrażliwić mieszkańców na potrzeby tej części naszej fauny.
Przy wejściu do ogrodu można ustawić zadaszony stojak, na którym zostaną umieszczone foldery informacyjne i mapka obiektu. Obok koniecznie trzeba umieścić kolorowe kosze do segregacji śmieci. Cały obiekt zostałby objęty monitoringiem wizyjnym. Mieszkańcy mogliby z niego korzystać bez ponoszenia jakichkolwiek kosztów od 10.00 do zmierzchu przez 7 dni w tygodniu. W soboty, niedziele i święta obiekt mógłby być otwarty od 9.00.
Finansowo inicjatywę mogłyby wesprzeć lokalne firmy, sołectwa – Medynia Głogowska i Pogwizdów oraz Wojewódzki Fundusz Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej. Budowę oczka wodnego częściowo można sfinansować z programu Moja woda.